blog21/12/2022

Celebració del Dia Internacional del Migrant a Càritas Arxiprestal de Vic

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les persones Migrants, proclamada el 4 de desembre de 2000 per l’Assemblea General de les Nacions Unides i sent Vic una ciutat rica en moviments de persones, Càritas Arxiprestal de Vic i el Consorci d’Osona de Serveis Socials van organitzar una jornada de reflexió entorn de la migració el passat 16 de desembre.

La jornada va constar de dues activitats diferenciades. En primer lloc, la presentació d’una exposició de pintures realitzades pels joves participants del taller de dol migratori. Aquesta exposició mostrava records, imatges i reivindicacions dels joves en relació amb el seu procés migratori. En segon lloc, i per tancar la jornada, es va dialogar en una taula rodona sobre l’experiència de migrar amb la participació de Mohamed Douhri, estudiant de TIS, activista rifeny i en pro dels drets humans, i Josep Ros, voluntari de Càritas Arxiprestal de Vic i missioner. Ambdós van debatre sobre qüestions tan rellevants com els múltiples dols i dificultats, els somnis i guanys, els records, la identitat, etc.

La jornada va finalitzar amb un berenar que va permetre als assistents, unes 40 persones,  dialogar entre elles i conèixer-se més. Sovint, una de les grans fronteres en què es troben aquelles persones que migren és la desinformació, la desconeixença,… Espais de trobada i intercanvi de vivències fan que ens acostem a la migració de forma més humana i menys teòrica, desfent les distàncies que, entre uns i altres, s’han anat creant.