blog01/03/2023

82 infants i 50 famílies van ser ateses al Ripollès a través del Programa CaixaProinfància

El passat mes de febrer, els ajuntaments de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, la Fundació “la Caixa”, el Consell Comarcal i Consorci, la Fundació MAP, Càritas (Càritas Diocesana de Vic i Càritas Interparroquial de Ripoll), Ensenyament i Salut, es van reunir a la seu del Consorci de Benestar Social del Ripollès per compartir els resultats i reptes de futur del Programa CaixaProinfància.

El Programa CaixaProinfància està adreçat a infants i adolescents en situació de vulnerabilitat on té 16 anys d’existència i compta amb 180 xarxes al territori, repartides per tot l’Estat Espanyol. L’objectiu d’aquest és fomentar el desenvolupament i fer un acompanyament integral als infants d’aquestes famílies, que van dels 0 als 18 anys, per a la seva promoció socioeducativa. És per això que aquests infants reben atenció psicoterapèutica, reforç escolar, suport a les seves famílies, ajuts per participar en activitats de lleure i extraescolars i atenció oftalmològica i odontològica, entre d’altres.

Durant el 2022 la xarxa Ripoll-Sant Joan de les Abadesses va atendre 82 infants de 50 famílies a través d’aquest programa.