blog02/06/2023

Càritas Diocesana de Vic ha organitzat, amb el suport de Càritas Arxiprestal de Vic, una formació sobre rumors i estereotips a càrrec de Rafa Crespo, llicenciat en Antropologia i membre del Centre d´Estudis Africans de Barcelona.

La jornada va consistir en una reflexió i debat sobre quina mirada tenim cap al que desconeixem, com ens hi dirigim i com en parlem en relació a aquest tema. Es va donar resposta a com afecten els rumors vinculats a les diversitats a la convivència ciutadana, com podem respondre a ella i què hi poden fer els voluntaris i professionals de recursos socials.

Us deixem amb algunes de les reflexions de la jornada:

• Els rumors són sorolls que no deixen escoltar la veritat
  • Tothom pot ser creador i transmissor de rumors
  • Els rumors a la convivència i a la cohesió social ens separen, discriminen, dificulten que ens coneguem tal i com som, i generen desconfiança i rebuig dificultant  la manera de relacionar-nos entre nosaltres
  • Eina Triple Filtre de Sòcrates (470-399 a.c.):
    • (Utilitat) De què serveix? No és gens divertit.
    • (Bé comú) Per què m’ho envies? És negatiu i fa mal a aquesta persona. Per què vols que ho reenviï?
    • (Identificació) Què pensaries si fossis tu el de la foto?
  • Suggeriment: Observem-nos un dia qualsevol i analitzem quantes “informacions” difonem sense estar segurs de si són veritat o no.

Els assistents van valorar molt positivament la jornada!