11/07/2022

Finalització d’un curs de formació a Càritas Interparroquial de Ripoll

Finalitza un curs de cuina organitzat per Càritas Ripoll en col·laboració amb l’Aula d’Hostaleria i amb el suport dels Fons Social Europeu.

Càritas Interparroquial de Ripoll, en col·laboració amb l’Aula d’Hostaleria i amb el suport dels Fons Social Europeu ha finalitzat un projecte d’inserció laboral per a persones que es troben en risc d’exclusió social.

Càritas Interparroquial de Ripoll ha realitzat un curs de cuina. L’objectiu d’aquest era donar les eines i els continguts necessaris, per tal de potenciar la inserció sociolaboral en l’àmbit de l’hostaleria, ja que és un dels sectors on hi ha més demanda de feina al Ripollès.

El  19 d’abril es va iniciar el curs amb dotze dones d’origen magrebí i senegalès, vuit de les quals van obtenir el diploma el passat 28 de juny. En l’acte de clausura del curs, les alumnes van oferir un petit piscolabis per mostrar tot el que van aprendre durant aquests tres mesos de formació.

El curs tenia una durada de 172 hores, dividits en quatre blocs. El primer constava de les competències bàsiques i una durada de 23 hores, on han après català, habilitats socials i laborals, com ara l’autoconeixement, la gestió de les emocions, el treball en equip, l’autocontrol, etc. El segon tractava de les competències transversals i una durada de 33 hores, on han fet un petit tastet de temes com la sostenibilitat mediambiental, prevenció de riscs laborals, drets laborals, entre d’altres. El tercer bloc contemplava les competències tècniques  on han après les habilitats i competències bàsiques dins d’una cuina i tenia una durada 66 hores,. Finalment, el quart bloc consistia en la realització de unes pràctiques de 50 hores a diferents cuines de col·lectivitat a les zones del Ripollès.