blog17/10/2023

Càritas rep el premi Pere Casaldàliga 2023 del Festival Clam pel projecte Fita

El projecte Fita vetlla per regularitzar i dignificar la situació laboral de les treballadores de l’àmbit de la llar i l’atenció a la gent gran

El projecte d’inserció laboral Fita de Càritas Arxiprestal de Manresa ha rebut aquest diumenge 15 d’octubre, el premi Pere Casaldàliga 2023, concedit pel Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, el Clam, en un acte celebrat a l’Auditori Agustí Soler i March de Navarcles.

En marxa des del 2005, aquesta iniciativa vetlla per donar formació transversal a persones en risc de quedar excloses del mercat laboral i posteriorment ajudar-les a trobar un lloc de treball mitjançant la borsa de treball de Càritas. Ofereix formació en àmbits com la cuina, la neteja domèstica i l’atenció bàsica a persones dependents. També s’inclou la formació en riscos laborals, medi ambient, noves tecnologies, igualtat de gènere o el dret en l’entorn laboral.

El premi ha estat entregat per Glòria Casaldàliga, presidenta de la Fundació Pere Casaldàliga i actual alcaldessa de Balsareny. També hi han intervingut l’alcaldessa de Navarcles, Alba Pérez; la directora de Càritas Manresa, Fina Farrés; dues tècniques de l’entitat, Mònica Vergés i Laura Obradors; i tres persones participants en el projecte, la Sabra, la Rokhaia i la Khadija.

Fina Farrés ha agraït a les empreses, als professionals dels àmbits social i sanitari i als voluntaris que han col·laborat en la formació del programa, també l’ajuda pel finançament rebut de part de socis, empreses i l’Ajuntament de Manresa, que aquest any ha ajudat a finançar-lo.

En més de quinze anys de trajectòria, el projecte ha ofert atenció domiciliar a més de 3.000 famílies i ha donat una oportunitat laboral a gairebé 400 persones. Algunes d’elles han estat presents en aquest acte i han dedicat unes paraules d’agraïment al projecte. És el cas de Khadija El Youssoufi, que es va apuntar al projecte de Càritas l’any 2021, poc després d’arribar a la capital bagenca. El Youssoufi ha explicat que el projecte no només li va permetre trobar una feina en l’àmbit de les cures, sinó també regularitzar el seu permís de residència i treball, “Càritas sempre ha estat un punt de suport, una família que t’ofereix una oportunitat per millorar la teva situació”, ha afegit.

Com ha explicat la directora de Càritas, el projecte que s’inicia amb l’aprenentatge de la llengua i la coneixença dels hàbits i costums, ofereix formació i acompanyament perquè les persones trobin un treball digne i regularitzin la seva situació evitant que quedin excloses del mercat de treball.

L’atorgament d’aquest premi és un reconeixement a totes les persones, tècniques i voluntàries que hi han participat, a les entitats sanitàries i socials i empreses que han col·laborat en el programa, i als participants que s’han esforçat en els aprenentatges i que ara estan fent un servei important a la societat.

Pots visualitzar aquí l’entrega del premi.

Càritas agraeix a tothom qui ha fet possible el projecte, per la formació i la inserció social de tantes persones durant més de 15 anys