Noticia21/05/2024

Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra ha celebrat la seva assemblea anual

Durant l’acte es va presentar la memòria anual d’activitats i econòmica

El passat dimecres 15 de maig, Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra va celebrar la seva assemblea anual. En l’acte van participar membres de l’actual junta directiva, voluntaris i voluntàries i personal tècnic contractat.

L’assemblea va estar presidida per Mossèn Eduard Flores, president de Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra, que va iniciar l’acte amb una pregària, i per la Sra. Cesca Solé, directora de l’entitat, que va intervenir donant la benvinguda a tots els assistents.

En el transcurs de l’assemblea, la Sra. Coral Vázquez, la coordinadora tècnica de Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra, va presentar la memòria anual d’activitats i econòmica i va desgranar-ne les principals dades de l’acció social. La Càritas igualadina, que actualment compta amb 80 voluntaris, va atendre 614 participants l’any 2023, un 59% de dones i un 41% d’homes. Segons dades de l’entitat, un 39% dels participants viuen en precarietat habitacional (sigui ocupant, en estat de relloguer, acollit en un habitatge, dormint en un alberg o essent un sensesostre).

Dels 17 projectes que duu a terme Càritas, 322 persones han estat acompanyades i 248 llars han estat beneficiades pel programa d’Acollida i acompanyament social; 248 persones han participat en els itineraris d’inserció laboral i 69 en el servei d’intermediació laboral; en el programa d’infància, adolescència i famílies hi ha hagut 22 participants, i 210 en el programa d’educació i formació d’adults. Es calcula que durant l’any 2023, 73 persones han estat ateses en orientació per a la regularització de la seva situació administrativa, i en el programa Persones sense llar i habitatge digne hi ha hagut 9 participants, s’han realitzat 33 accions d’acompanyament i es compta amb un pis d’acollida.

En l’assemblea també va intervenir Joan Sellarés, el tresorer de l’entitat, que va donar compte de la liquidació econòmica de 2023, un exercici on la suma de les actuacions va tenir un cost de 368.610,15€.