Noticia16/05/2024

Càritas Arxiprestal de Manresa insereix laboralment tres persones

La contractació s'ha dut a terme gràcies al pla conjunt de rehabilitació patrimonial i formació laboral

Des de fa 4 anys la comarca del Bages duu a terme un programa per recuperar el seu patrimoni vitivinícola. Es calcula que fins a meitat del segle XIX aquesta comarca comptava amb unes 28.000 hectàrees de vinya i amb una prolífica extensió de construccions en pedra seca. Un programa promogut entre la DO Pla del Bages, Càritas Arxiprestal de Manresa i la Fundació La Caixa impulsa la rehabilitació patrimonial dels espais tot promovent la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió social.

Els tres promotors del projecte van reunir-se a la zona del Castell de Sallent per visitar els espais recuperats i fer una valoració dels ajuts concedits en l’edició d’enguany del programa. Pel que fa a la Càritas manresana, a través de la cooperativa Senders Vius, ha inserit laboralment tres persones (a jornada completa durant un any) i ha recuperant i professionalitzat l’ofici de marger. Aquests treballadors estan restaurant 4 barraques de vinya i més de 100 metres de murs de pedra seca.