Noticia05/06/2024

Càritas Interparroquial de Ripoll ha celebrat la seva assemblea anual

Durant l’acte es van comentar les accions socials dutes a terme durant 2023 i es va explicar l’estat comptable d’aquell període

El dimarts 4 de juny Càritas Interparroquial de Ripoll va celebrar la seva assemblea anual. L’acte va estar presidit per mossèn Josep Sala, president de Càritas Interparroquial de Ripoll, i Casilda Gómez, directora de l’entitat, i va comptar amb la intervenció de membres de l’actual junta directiva, voluntaris i voluntàries i personal tècnic contractat.

En el transcurs de l’assemblea es va presentar la memòria econòmica i d’activitats: membres de la junta directiva i la tècnica contractada varen repassar l’acció social duta a terme al 2023, així com el balanç de la tresoreria d’aquell període.

Pel que fa a les dades rellevants, la Càritas ripollesa va atendre a 260 participants i a 130 llars. Els voluntaris de l’entitat, 34 persones en total, han col·laborat en 16 projectes socials. En el programa d’acollida i acompanyament social s’han atès  217 persones, 190 han rebut aliments i 43 ajuts econòmics per poder fer front a qüestions de salut i higiene, alimentació i pagament de lloguers. En el programa de persones sense llar, 6 persones han participat en el pis d’acollida i 48 persones més han comptat amb una intervenció integral. Pel que fa a l’àmbit de la infància, l’adolescència i les famílies, hi ha hagut 60 participants: en el projecte de reforç escolar han participat 50 nois i noies, i en el projecte d’activitats extraescolars, 10. En el programa de formació d’adults, 26 persones han participat en tallers inclusius (costura, manualitats, horts, etc).

En l’assemblea també va intervenir la tresorera de l’entitat, que va donar compte de la liquidació econòmica de 2023, un exercici on les despeses i els ingressos donen com a resultat un dèficit menor, de 840 euros. Els objectius de futur són aconseguir més socis i també més voluntaris per a realitzar els programes socials.