Noticia09/02/2023

Càritas mobilitza una partida de 200.000 euros per atendre l’emergència provocada pel terratrèmol a Turquia i Síria

Expressa la seva solidaritat i proximitat amb aquestes Càritas germanes i obre una campanya de captació de fons per ajudar les víctimes

Cáritas Española ha mobilitzat una partida inicial de 200.000 euros per atendre l’emergència humanitària provocada pels terratrèmols registrats aquest dilluns al sud-est de Turquia i nord de Síria. Fins ara, els sismes han causat més de 5.000 morts i centenars de milers de ferits.

“La preocupació que ens transmeten tant des de Càritas Turquia com des de Càritas Síria és l’elevat nombre de persones que han perdut casa seva a ple hivern. Els terratrèmols els van sorprendre mentre dormien i van sortir al carrer amb el qual estava posat malgrat que la temperatura estava sota zero”, explica Carmen Gómez de Barreda, de l’equip de Cooperació Internacional de Cáritas Española.

La resposta humanitària de les dues Càritas s’està centrant precisament a obrir canals d’escolta per facilitar informació als afectats sobre espais de refugi.

En el cas de Turquia, la regió més afectada és la diòcesi d’Anatòlia. La seva catedral, a la ciutat Iskenderun (al sud del país), es va esfondrar totalment i les oficines i espais de Càritas van patir forts danys.

Caritas Anatolia, en coordinació amb les autoritats, està reunint les persones desplaçades en espais oberts i segurs i tractant de distribuir alguns àpats calents i roba. Les diòcesis d’Izmir i Istanbul estan recolzant i recol·lectant materials per enviar ajuda a la Regió d’Anatòlia”, explica Carmen Gómez de Barreda.

Centres de refugi

En el cas de Síria, el terratrèmol aprofundeix el drama d’un país que arrossega des de més d’una dècada una guerra civil que ha deixat mig milió de morts i 6,6 milions de refugiats. “La primera resposta està centrada a habilitar centres de refugi per aixoplugar les persones que han perdut casa seva. A més, s’està facilitant menjar i sobretot abric, ja que les persones han fugit de casa seva amb el que s’ha posat”, subratlla Bárbara Lorenzo, de l’equip de Cooperació Internacional de Cáritas Española.

Les oficines de Càritas Síria a Alep i Latakia van patir greus danys, i gran part del personal, així com 4.500 famílies afectades, dormen dins d’edificis religiosos o als seus automòbils, a causa del clima particularment dur. Caritas Síria està mobilitzant personal i voluntaris de Damasc i Homs, i està fent una avaluació de les necessitats per implementar una resposta ràpida.

Davant el devastador impacte dels terratrèmols, les Càritas nacionals que operen als dos països han alertat sobre les dificultats que tenen al terreny per rebre i distribuir ajuda en espècie. “L’ajuda en espècie és molt complicada, per això es prioritza el lliurament d’efectiu”, precisa Bárbara Lorenzo.

Davant d’aquesta dramàtica situació, Caritas Española ha expressat la seva solidaritat i proximitat amb Càritas Turquia i Càritas Síria i ha mobilitzat una partida inicial de 200.000 euros per recolzar el pla de resposta. Així mateix, ha obert una campanya d’emergència “Càritas amb Turquia i Síria” per canalitzar la solidaritat dels seus donants espanyols per ajudar les víctimes d’aquesta catàstrofe natural.

Podeu col·laborar fent una aportació econòmica a:

Banco Santander ES44 0049 6791 7222 1601 2127
Caixabank ES69 2100 5731 7102 0044 7605

indicant el concepte EMERGENCIA  «CÁRITAS CON TURQUÍA Y SIRIA-TERREMOTO»

O des de la web de Càritas Confederal AQUÍ

MÉS INFORMACIÓ