Noticia17/01/2023

Sentit comiat a la Maria Pilar Mayans

Dilluns 16 de gener es va celebrar a l’Església del Seminari de Vic una emotiva cerimònia de comiat de la Maria Pilar Mayans, traspassada el dia 14 després de lluitar contra una greu malaltia.

La Pilar estava a vinculada a Càritas des de feia molts anys, i fins fa poc va exercir de Secretària General de Càritas Diocesana de Vic.

L’Equip directiu de Càritas Diocesana de Vic ha emès el següent comunicat:

Volem expressar-vos el nostre agraïment pel suport i l’escalf que ens heu fet arribar en aquest dia difícil de la mort de la Pilar. La pregària i una mà estesa és el suport que mútuament ens podem oferir en aquestes circumstàncies.

Aquest petit regal és per a vosaltres: unes paraules extretes del treball preparat per la Pilar i en Rufí Cerdan, presentat dissabte passat a l’assemblea sinodal. Un petit fragment que ens convida a la reflexió. És també el nostre reconeixement i agraïment a la Pilar.

Diu així:

“Per viure com Jesús, cal viure la seva passió pel Regne de Déu. Sabem que el Regne en aquest món serà imperfecte fins a la seva vinguda, però no podem passar la vida només esperant que ens arribi personalment a nosaltres. “Som uns servents que no mereixen recompensa: hem fet només el que havíem de fer.” (Lc 17,10). La vida eterna no és una recompensa, és un regal, un do, el desbordament de l’amor i la misericòrdia del Pare. No és la contrapartida d’una vida pietosa. La donació d’aquesta vida nostra no és res més que el seguiment, el que brolla de l’alegria de continuar la seva obra amb les nostres limitades possibilitats. I ens ha escollit per fer-ho “.

l’Instrumentum Laboris sobre la Caritat

Pilar Mayans i Rufí Cerdan.

Al Cel Sigui!