Noticia09/06/2022

L’Assemblea de Càritas Diocesana de Vic aprova la memòria del 2021

L’Assemblea es va celebrar el passat 27 de maig i va estar presidida pel Sr. Bisbe Romà Casanova.

El 2021 van augmentar el nombre de persones ateses per Càritas (5.148) i de llars (3.620) respecte  l’any 2020 (5.039 i 3.014 respectivament), així com també va augmentar la despesa econòmica de l’acció social, que va passar dels 1.792.559 € del 2020 als 2.166.425 € del 2021. També va créixer el nombre de persones voluntàries: de 904 el 2020 a 971 el 2021.

La memòria destaca algunes accions innovadores com són la implementació d’un nou model d’Acollida i acompanyament, la potenciació del voluntariat jove i la creació de nous projectes a les Càritas d’Aiguafreda, de Vacarisses i de Ripoll, entre altres.

Podeu accedir a la Memòria 2021 AQUÍ

Càritas s’adhereix a les entitats que recullen signatures per la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) promoguda pel col·lectiu Essencials, per tal d’aconseguir la regularització extraordinària de persones migrants a l’Estat.

El pare Fr. Xabier Gómez va oferir una xerrada amb el títol: “Comunitats acollidores i missioneres: Cap a un nosaltres cada cop més gran”, i el Sr. Ismael López va exposar el seu testimoni com a voluntari atenent persones refugiades del conflicte d’Ucraïna.