Noticia04/03/2024

Les Càritas de la Diòcesi de Vic han celebrat una assemblea per aprovar els pressupostos del 2024

En l’acte també es va presentar el nou model organitzatiu de l’entitat

El divendres 1 de març es va celebrar l’Assemblea de les Càritas de la Diòcesi de Vic. L’acte, dut a terme a les instal·lacions del Seminari de Vic, va comptar amb la presència dels representants de les Càritas que conformen la diòcesi (arxiprestats del Ripollès, Ter-Collsacabra, Lluçanès, Vic, Guilleries-Congost, Bages Nord, Moianès, Manresa, Bages Sud i Anoia-Segarra). Els membres de les diverses Càritas van participar activament en l’acte i van aprovar, a través de votació, el pressupost previst per a la realització de l’exercici del 2024.

L’assemblea va estar presidida per Monsenyor Romà Casanovas, Bisbe de Vic i president de Càritas Diocesana de Vic, Mossèn Ramon Donada, delegat Episcopal de Càritas Diocesana de Vic, i Ramon Martínez, director de l’entitat.

Els ponents de l’acte van ser Joan Gotsens, administrador de Càritas Diocesana de Vic, i Marta Terricabras, directora de l’àrea d’administració, que varen informar sobre l’estat financer de l’entitat, el tancament de l’exercici econòmic del 2023 i el pressupost del 2024 (estimat en més de 2 milions d’euros). Les propostes van ser aprovades per unanimitat per tots els membres de les Càritas representades a l’assemblea.

També va intervenir com a ponent Joan Soler, secretari general, que va presentar el pla de reorganització que té com a objectiu vetllar per la viabilitat dels projectes socials i l’optimització de recursos humans i materials de les tres àrees que conformen Càritas Diocesana de Vic: acció social, desenvolupament institucional i administració econòmica. Aquest pla de reorganització es desplegarà entre els anys 2024 i 2025.