Campanyes20/10/2022

20 anys del projecte Aprèn i juga de Càritas parroquial de Taradell

Càritas parroquial de Taradell treballa en xarxa per oferir activitats als infants més desafavorits.

Durant tots aquests anys l’evolució ha estat  molt favorable i esdevé una de les activitats de referència en l’atenció a la infància municipal, ampliant tant el nombre d’infants i joves beneficiaris com els imports econòmics que s’hi destinen.

El projecte “Aprèn i Juga”, de Càritas Parroquial de Taradell, que compta  amb el suport de l’Ajuntament de Taradell i la Mancomunitat La Plana, pretén apropar i facilitar l’accés a les activitats de lleure extraescolars i d’estiu que s’ofereixen al municipi de Taradell a tots els infants i joves que per motius socioeconòmics tenen més dificultats d’accedir-hi. Aquest projecte compleix 20 anys enguany, ja que va néixer de forma conjunta entre Càritas i l’Ajuntament de Taradell el curs 2003-2004, amb l’objectiu de millorar la integració de tots els infants i joves en la vida i les activitats socials ordinàries que es desenvolupen al poble.

Per aquest curs escolar 2022-23 s’han gestionat un total de 50 sol·licituds, de les quals 46 han estat resoltes favorablement. Des de Serveis Socials, a través de criteris socioeconòmics es fa una valoració  del percentatge de beca atorgat. Es fan també entrevistes i seguiment de les famílies que ho requereixen per a la tramitació. Hi ha una coordinació també amb els diferents serveis i recursos que porten a terme les activitats extraescolars. Algunes de les activitats becades  enguany han estat futbol, hoquei, dibuix, anglès, esbart, patinatge,  voley, reforç escolar i natació, entre moltes d’altres.

Des de Càritas es fa un seguiment i acollida a les famílies sol·licitants. Com a novetat, aquest any es va fer una reunió informativa oberta a  tota la població, en la que es va poder explicar el projecte i es van  poder començar a tramitar algunes de les sol·licituds.

(notícia publicada al Taradell.com)