Emergències

Som presents al costat dels pobles i les comunitats en situació d’emergència.
Actuem abans, durant i després del desastre, conflicte o crisi humanitària,
treballant per millorar la capacitat de resposta i aconseguir una recuperació ràpida .

Treball en xarxa

Càritas Diocesana de Vic, com a membre de la Confederació de Càritas Espanyola, participa en la Confederació Internacional, formada per 165 organismes nacionals. Ens coordinem per atendre les grans emergències, compartint procediments i eines de treball per tal d’harmonitzar i facilitar als socis locals la seva missió.

Informació i anàlisi

La pertinença a una de les xarxes de solidaritat més grans del món ens permet accedir a informació contrastada i completa de tots els contextos humanitaris on hi hagi present qualsevol membre de la Confederació Internacional de Càritas.

Accés

La nostra capacitat d’accés a la població afectada per diferents crisis socials o polítiques, conflictes armats o desastres naturals, facilita la tasca d’identificació de les necessitats més urgents per anar a ajudar les persones que es troben en pitjor situació.

Impacte

El treball coordinat que portem a terme amb la resta d’actors humanitaris aconsegueix crear sinergies i millorar l’impacte de les nostres intervencions.

Acompanyament

Per tal de reduir el risc de desastres, dissenyar plans de contingència i de resposta immediata, i intervenir en la fase posterior de reconstrucció i rehabilitació, és fonamental treballar al costat de la població local.

Movilització de recursos

Càritas sensibilitza la societat per obtenir fons i donar suport a les víctimes de diverses emergències.

Emergències actives

Coneix les emergències actives

La Banya d’Àfrica

Càritas treballa a la Banya d’Àfrica (Etiòpia, Kenya, Somàlia i Sudan del Sud) on es viu una situació d’emergència i inseguretat.
Ajudem a la població que pateix una emergència humanitària crònica.

MÈs informaciÓ

Zona del Sahel

Els efectes del canvi climàtic i els conflictes bèl·lics redueixen dramàticament l’accés a aliments.

MÈs informaciÓ

Veneçuela

S’estima que més de 3 milions de persones han abandonat Veneçuela a causa de la crisi al país. Davant d’aquesta situació, donem suport a la població perquè puguin accedir a aliments i medicines.

Emergència sanitària pel coronavirus

Ajuda’ns a seguir atenent les persones més vulnerables davant la crisi sanitària pel coronavirus.

MÉS INFORMACIÓ

Moçambic

Apropa’t a la terrible realitat que viu el país amb les recents inundacions.

Terratrèmols a Turquia i Síria. Necessitem la teva ajuda urgent

Càritas davant el Coronavirus

Gràcies per ajudar-nos a pal·liar les conseqüències socials i econòmiques que aquesta crisi continua generant al nostre país i als països...

Cáritas con Mozambique

El conflicto armado continúa provocando miles de desplazados. Un millón de personas necesitan ayuda humanitaria.

Càritas amb la crisi alimentària del Sahel

Els efectes del canvi climàtic i els conflictes armats redueixen dramàticament l'accés a aliments, aigua potable i serveis bàsics.

Vols col·laborar en donar suport en alguna emergència?

Ajuda’ns a estar on més ens necessiten.