blog14/03/2023

Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra inicia la 10a edició del curs d’atenció sociosanitària a la persona i treball domèstic

Amb l’objectiu d’incrementar les oportunitats de treball i contribuir en l’apoderament de les persones que s’acompanya des de Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra, el mes de febrer va començar la 10a edició del curs d’atenció sociosanitària a la persona i treball domèstic. Es tracta d’una formació centrada en l’àmbit de les cures, que incrementi les oportunitats laborals de les persones participants i afavoreixi a la intermediació laboral que es pugui fer des de Càritas amb empreses i famílies ocupadores. Aquest curs durarà fins a finals del mes de juny.

Aquest comptarà amb 300h de formació, 80h de les quals seran dedicades a fer pràctiques en diferents serveis d’atenció a domicili i residències de la comarca, que els hi permetrà conèixer els aspectes claus d’una bona atenció centrada en la persona, així com els conceptes claus, les eines i els instruments facilitadors de la intervenció amb la persona depenent. Aquesta formació més específica es complementarà amb sessions de cuina i treball domèstic, i altres competències transversals.

Per l’organització d’aquesta edició del curs, cofinançat pel POISES-Programa Operatiu D’inclusió Social i Economia Social 2020-2023, Càritas també compta amb la col·laboració de 5 persones voluntàries de l’entitat, amb una desena de professionals del sector i 4 empreses contractades.