blog22/05/2023

El Rotary Club Manresa-Bages organitza un sopar solidari en benefici de Càritas Arxiprestal de Manresa

Els fons recaptats es destinaran al projecte de restauració del patrimoni de pedra seca que té en marxa l'entitat per facilitar la integració laboral de persones en risc d'exclusió social

Sota el títol Passat, present i futur dels vins del Bages, el Rotary Club de Manresa-Bages va organitzar un sopar solidari en benefici de Càritas Arxiprestal de Manresa. La iniciativa, que va comptar amb la col·laboració de la Denominació d’Origen Pla de Bages i el patrocini de diferents empreses del territori, va tenir lloc al Restaurant Cal Miliu de Rajadell. Els fons recaptats es destinaran al projecte de restauració del patrimoni de pedra seca al Bages que té en marxa Càritas Arxiprestal de Manresa per tal de facilitar la integració laboral de persones en risc d’exclusió social.

Gràcies a la col·laboració, Càritas Arxiprestal de Manresa i la DO Pla de Bages podran donar continuïtat a la restauració de construccions de pedra seca a la comarca, unes estructures molt singulars que són testimoni de la important activitat vitivinícola que ha tingut des de fa segles el nostre territori. A la vegada, el projecte facilita la integració laboral de persones en risc d’exclusió social.

A l’acte van assistir-hi els cellers col·laboradors Abadal, Can Serra dels Exibis, Celler Collbaix i Oller del Mas i aquest va consistir en un maridatge de vins dels cellers anomenats, amb un menú degustació elaborat pel restaurant Can Miliu de Rajadell, amb un centenar de participants i animat amb un entranyable relat de la vida de les terres de secà i de de la pagesia, de la història de les vinyes del Bages i els canvis experimentats degut a la fil·loxera i a diverses situacions en el pas del temps, de la mà d’en Joan Soler, president de la Denominació d’Origen Pla de Bages i d’en Ramón Roqueta, responsable del celler Abadal.

Es va destacar la funció de les tines i les construccions de pedra seca que perduren, que formen part d’un patrimoni a preservar i enllaça amb el Projecte de Restauració en Pedra Seca que es porta a terme des de Càritas Arxiprestal de Manresa, el qual té el suport des de fa anys del Consorci de Residus del Bages, on es fan les pràctiques de les formacions al seu espai del Parc de Secà de Manresa i anualment es fan restauracions importants amb el seu suport, donant peu a la contractació de nois de Càritas.

Al sopar, Càritas va presentar breument els projectes de l’entitat que van des de l’Acollida a l’Acompanyament integral de les persones, oferint espais de relació, de formacions diverses, de promoció i preparació cap a la seva autonomia, amb projectes promocionals i laborals, també d’habitatge com Masoveria Urbana, Activat a l’hort… fins a fer vincles amb Empreses i Entitats amb Cor.

Es valora molt positivament l’aportació dels voluntaris i del personal tècnic així com les aportacions dels socis i donants, administracions i empreses que sostenen i fan possible l’acurada atenció que volem aportar sota els valors del Model d’Acció Social de Càritas.