Noticia05/12/2023

5 de Desembre, Dia Internacional del Voluntariat

5 de desembre 2023. El Dia Internacional del Voluntariat, les persones voluntàries de Càritas volem compartir, amb la societat en general, i amb les comunitats cristianes en particular, les nostres conviccions en relació a la nostra acció voluntària, donant visibilitat a aquesta forma de vida. Agraïm a tantes persones que dia a dia presten el servei voluntari als més pobres. Encara que potser el voluntariat no estigui passant pel seu millor moment pel que fa a xifres, tenim la inquietud d’adaptar la nostra acció per seguir duent a terme la nostra missió: acompanyar. Acompanyar des de la fe i el compromís i sense esperar res a canvi (tot i que tots sabem que rebem més del que donem).

Vivim en una societat hiperactiva, plena de conflictes, guerres i injustícies, en què moltes vegades passa desapercebuda la nostra tasca. Ferms en els nostres valors de solidaritat i justícia, ens sentim cridats a l’acció, sense protagonismes, però decidits i per això volem donar-li valor i reconeixement.

Tal com va dir el Papa Francesc a la passada JMJ de Lisboa, “A l’Església, ningú sobra. Hi ha espai per a tothom. I això Jesús ho diu clarament: Aneu i porteu a tots, joves i vells, sans, malalts, justos i pecadors tots! A l’Església hi ha lloc per a tothom”.

Tots podem ser i fer voluntariat. Amb compromís ferm i voluntat de construir un entorn millor. Cuidant la nostra identitat i confiant en cadascun de nosaltres. No ens considerem “súper-homes”, “ni súper-dones”, com diu el papa a la VII Jornada Mundial dels Pobres, sinó “veïns de casa”, que no ens limitem a donar alguna cosa, sinó a escoltar, dialogar i intentar comprendre la situació i les seves causes per donar consells i referències justes, estant atents a les necessitats materials i espirituals, també a la promoció integral de les persones per fer present i visible el Regne de Déu.

Per tot això juntament amb totes les persones voluntàries volem en aquest dia especial donar i donar-nos les GRÀCIES. Gràcies per la dedicació no sempre reconeguda. Gràcies per seguir posant, dia a dia, les persones al centre de l’acció. Gràcies per la calidesa i qualitat en el tracte i la relació amb els participants i altres voluntaris i voluntàries. Gràcies per escoltar, encara que la situació sigui dura. En definitiva, GRÀCIES per creure en aquesta forma de vida que és el voluntariat.

Us animem a que seguim donant la nostra veu en defensa dels empobrits amb la nostra acció directa i la nostra manera d’entendre la vida.