Noticia23/05/2024

Càritas Interparroquial de Torelló presenta la memòria econòmica i d’activitats de l’any 2023

En el transcurs d’una roda de premsa es van donar a conèixer les accions dutes a terme i es va fer balanç econòmic

El passat dimecres 22 de maig Càritas Interparroquial de Torelló va presentar públicament la memòria econòmica i d’activitats corresponent a l’any 2023. En la presentació van assistir-hi mitjans de comunicació locals de Torelló, mitjans d’àmbit comarcal d’Osona, membres de la junta i voluntaris de l’entitat.

En el transcurs de la roda de premsa van intervenir el mossèn Jean Claude Ruzindana, president de Càritas Interparroquial de Torelló, Carme Francolí, directora de l’entitat torellonenca, i Ramon Martínez, director de Càritas Diocesana de Vic. També van participar-hi diversos voluntaris donant testimoni de la seva experiència i dels programes en els quals col·laboren.

La directora, Carme Francolí, va afirmar que Càritas treballa per aconseguir “un futur just per a tothom, en un món on no hi hagi exclusió social. Hi ha qüestions preocupants, com ara la vulneració del dret a l’habitatge per motius racials, o la precarietat laboral, ja que atenem a persones que, tot i tenir feina, no poden cobrir les seves necessitats bàsiques”. Francolí també va mostrar preocupació per l’augment del suport a partits polítics clarament xenòfobs.

Càritas Interparroquial de Torelló va tancar 2023 amb un saldo positiu de 2.615 euros respecte les despeses totals, que ascendeixen a 21.478 euros. L’entitat ha realitzat un total de 9 projectes socials, com ara programes d’acollida i acompanyament, programes dirigits a persones sense llar, persones grans, infants, adolescents i famílies, i també activitats d’alfabetització. En total hi ha hagut 322 persones participants i 26 són els voluntaris que col·laboren amb l’entitat.

L’acte es va cloure amb una visita a la sala d’acollida, l’espai on Càritas acompanya a les persones amb risc de vulnerabilitat social.