Noticia26/10/2022

Inauguració d’una nova botiga Moda re- a la diòcesi de Vic

La Fundació Formació i treball, amb la col·laboració de Càritas Diocesana de Vic, obriran una botiga a la Rambla del Carme núm 31 de Vic, que se sumarà a les de Manresa, Igualada i Ripoll

El 2 de novembre s’inaugurarà una Botiga Amiga i Moda re- a Vic

A l’acte hi van assistir el Sr. Bisbe i les autoritats municipals, entre altres.

• Botiga Amiga és una iniciativa solidària de la Fundació Formació i Treball que a través de la venda de roba i complements de segona mà dóna oportunitats laborals a persones en risc d’exclusió social.
  • El projecte tèxtil forma part de Moda re-, cooperativa sense ànim de lucre impulsada per Càritas i que opera a nivell estatal.

La Fundació Formació i Treball amplia la presència de la seva cadena d’establiments Botiga Amiga amb Moda re- a la capital de la comarca d’Osona, a Vic, gràcies a la col·laboració amb Càritas Diocesana de Vic. Amb la nova botiga, ubicada a la Rambla del Carme, 31, Formació i Treball suma ja 20 botigues repartides arreu del territori; en concret aquesta és la quarta impulsada a la diòcesi de Vic (Igualada, Manresa, Ripoll i l’última, Vic).

El projecte aposta per un espai de consum sostenible reutilitzant béns de segona mà i afavorint alhora la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social del territori. A més, els ingressos de l’establiment es destinaran a iniciatives de formació i inclusió laboral de col·lectius vulnerables.

La cadena Botiga Amiga de Formació i Treball forma part de la cooperativa Moda re-, projecte estatal impulsat per Càritas. Aquesta iniciativa empresarial sense ànim de lucre està destinada a la promoció de l’economia social i solidària a través de la reutilització, el reciclatge i la venda de roba usada, amb l’objectiu principal de generar ocupació social i sostenible.

Botiga Amiga Vic ha estat creada amb una imatge moderna i actual, que pretén trencar els estereotips que s’associen a les botigues de segona mà. Actualment hi treballen dues persones en situació de vulnerabilitat i una encarregada. Es tracta de la primera botiga al municipi i la quarta a la diòcesi de Vic.

Un model que promou i impulsa projectes d’alt impacte: social, cobrint una necessitat bàsica insuficient resolta i/o desenvolupant itineraris sociolaborals per a col·lectius en situació de vulnerabilitat; mediambiental, reduint la generació de residus i allargant el seu cicle de vida; econòmic, creant llocs de feina, sostenibles en el temps i dirigits en exclusiva a persones vulnerables; i comunitari, afavorint propostes de proximitat al i des del territori.