Noticia22/06/2023

Les Càritas de la diòcesi de Vic han acompanyat a 6.272 persones l’any 2022

Càritas Diocesana de Vic presenta les dades de l’activitat de l’any 2022 de les 39 Càritas presents al Bisbat de Vic

L’acte ha comptat amb la presència del president de Càritas, Mons. Romà Casanova, i el secretari tècnic dels Serveis diocesans Fran Quirós
Dades rellevants i accions significatives

Càritas Diocesana de Vic ha acompanyat a 6.272 persones durant l’any 2022 en els diferents projectes que ofereix acompanyant a 5.761 llars, 1.100 persones més que el 2021 (un 21% més).

D’aquestes 6.272 persones, el 56% són dones i el 44% són homes, el 44% són famílies amb fills i el 66% són persones en edats entre 30 i 64 anys.

L’entitat ha comptat amb el suport de 870 persones voluntàries que han dedicat el seu temps de manera altruista per ajudar a l’entitat.

Al llarg del 2022 s’han realitzat 17 accions formatives amb 293 participants i 1.383 hores de dedicació a l’acompanyament a les 39 Càrites, amb 4 comissions i grups de treball diocesans.

No obstant això, el 58% de les persones que atén l’entitat viuen en un habitatge precari (ocupant, relloguer, acollit, alberg o sense habitatge), el 30% de les persones ateses es troben en situació irregular i no tenen autorització de residència, el 15% de les persones ateses no estan empadronades ja que cada cop creixen més les dificultats per accedir a un padró i el 60% es troba en situació d’atur.

Accions significatives que s’han dut a terme al llarg del 2022:

• El Niu: Acompanyament integral a famílies envers l’autonomia
  • Programa ACOL: Gràcies al treball en xarxa entre diverses entitats, hem aconseguit 64 regularitzacions administratives de persones
  • Targetes moneder: Dignificació en la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones
  • Masoveria urbana: Oportunitats alternatives d’accés a un habitatge assequible
  • Acollida Ucraïna: Càritas amb l’acollida de persones i famílies refugiades de la guerra
Acollim i acompanyem

Els projectes socials que es duen a terme des de Càritas Diocesana de Vic amb les seves respectives dades són les següents:

Programa d’Acollida i acompanyament social

• 3.029 persones han rebut ajuts econòmics
  • 652 participants han rebut ajuts en alimentació i parament de la llar

Programa d’Infància, adolescència i família

• 168 participants en el projecte de suport a l’escolarització
  • 316 participants en activitats de suport a l’oci i al temps de lleure
  • 100 participants en acompanyament integral a famílies
  • 16 participants atesos a la llar d’acollida de dones víctimes de violència masclista

Programa Sociolaboral i economia social i solidària

• 694 participants en itineraris d’inserció
  • 127 insercions laborals

Programa per a Persones sense llar i habitatge digne

• 16 pisos d’acollida / 80 participants
  • 11 participants en pisos de masoveria urbana
  • 110 participants en el menjador social

Programa d’Educació i formació d’adults

• 504 participants en competències lingüístiques i competències digitals
  • 194 participants en tallers inclusius

Programa de Persones grans

• 207 participants en activitats de suport i acompanyament a persones grans

Programa d’Acompanyament jurídic

• 164 participants en orientació / 79 regularitzacions administratives
A Càritas diem
Es mantenen les dificultats derivades de situacions administratives irregulars
Creixen les dificultats per accedir a un padró
Tenir fills és un factor d’exclusió social
Hi ha persones amb feina però amb encara situació d’exclusió
La pobresa es cronifica
Hi ha un augment preocupant de la precarietat en l’habitatge
Continuem en el nostre camí d’avançar en el benestar de les persones que ho necessiten, tant les que s’acosten a Càritas per demanar-ho com les que detectem des dels nostres programes i desconeixen que els podem ajudar. Sense deixar de banda l’assistència més urgent, oferim acompanyament i quan ho requereix la seva situació, formació i orientació per assolir la inserció laboral amb la finalitat d’aconseguir una autonomia personal que els permeti formar part de la nostra societat.
Donem les gràcies a tot el voluntariat que fa possible tirar endavant els projectes que es porten a terme. També agraïm a les administracions la bona entesa, la col·laboració mútua. I expressem el nostre agraïment sobretot als socis i a les sòcies, a les persones i entitats donants, que ens ajuden econòmicament, sense les quals el que fem no seria possible.

Tu hi tens molt a veure. Col·labora-hi!

Fent-te soci/sòcia o fen-te voluntari/ària: vine’ns a veure al Carrer Torras i Bages nº4 de Vic o truca al 93 886 04 83

Fent un donatiu: BBVA ES44 0182 3507 4802 0801 2886