Noticia02/04/2024

Membres de Càritas Diocesana de Vic van participar en el webinar “Mujeres construyendo comunidad”

Organitzat per Càritas Confederal Espanyola, el webinar formava part del cicle “Mujer, desigualdad y violencias machistas”

El passat 13 de març Càritas Confederal Espanyola va organitzar el webinar “Mujeres construyendo comunidad”. Es tractava d’una sessió presentada per la teòloga Pepa Torres amb motiu del 8M i formava part del cicle “Mujer, desigualdad y violencias machistas: abriendo caminos de esperanza”.  Torres va reflexionar sobre la comunitat com un espai col·lectiu on es poden posar en valor els processos d’autonomia i empoderament femení.

En aquest webinar hi van assistir diverses persones de Càritas Diocesana de Vic, entre elles Josefina Quintana, tècnica del departament sociolaboral i educadora social de la Càritas Axiprestal Anoia-Segarra. Per a Quintana el webinar va servir per a “reflexionar sobre com acompanyem, la mirada dels nostres projectes i com garantim que la veu de les dones pugui ser expressa i escoltada”.

La ponent, Pepa Torres, va explicar dos projectes: un que es realitza a Tomelloso sobre dones i prostitució; l’altre projecte era de Vitòria i tractava sobre una escola de formació i promoció per a dones. Torres va defensar la sororitat i va opinar que la igualtat, la singularitat i la diversitat de les dones és una oportunitat, i va destacar l’empoderament de la dona, partint d’una escolta profunda d’una mateixa.

Quintana, com a assistent al webinar, destaca les formacions internes que imparteix Càritas, que ajuden a reflexionar sobre el treball del dia a dia, i com les experiències d’altres Càritas serveixen per fer comunitat.