Noticia13/03/2024

S’ha posat en marxa un projecte d’acollida i acompanyament social a Sant Quirze de Besora

6 voluntaris del Bisaura se n’encarreguen

La Càritas Interparroquial del Bisaura ha posat en marxa un projecte d’acollida i acompanyament social a Sant Quirze. Assumpta Sala, la seva directora, ens explica que “és el primer que posem en marxa, si no tenim en compte el banc d’aliments, que fa molts anys que està en funcionament”.

En el projecte actualment hi intervenen 6 voluntaris dels 11 que conformen la Càritas Interparroquial del Bisaura. Per tal de dur a terme amb garanties la iniciativa, els voluntaris s’han donat un termini de mig any, un temps prudencial per avaluar el seu funcionament i analitzar si pot fer-se extensiu als altres pobles del Bisaura.

El projecte d’acollida neix “per la necessitat de crear un espai obert per escoltar i acollir les persones amb dificultats socials, personals, d’habitatge, laborals…” afirma Sala, fent especial esment a voler “ser l’enllaç entre les persones i la comunitat més propera, facilitant la seva integració a través de la participació en espais de relació i participació personal, social i veïnal”. Preguntada sobre el paper que juga el projecte d’acollida en l’àmbit local, Assumpta Sala destaca “l’ajuda a la inclusió social”.