blog29/06/2023

Càritas Anoia-Segarra conclou la sisena edició del curs +QParaules

El curs +QParaules promou l’aprenentatge del català a través de les competències personals i laborals

El curs +QParaules organitzat per Càritas per promoure l’aprenentatge del català a través de les competències personals i laborals, ha arribat el 2023 a la seva sisena edició. Durant aquestes 6 edicions del curs s’ha acompanyat a un total de 73 dones en l’aprenentatge de la llengua catalana a través de l’autoconeixement i l’autoestima, facilitant la comunicació i adquirint habilitats que els han servit per motivar-se, donar continuïtat al seu itinerari laboral i millorar la seva ocupabilitat.

Aquest curs és una de les eines que des de l’Orientació laboral de Càritas s’utilitza per reforçar l’estat emocional de la persona atesa, on a través de tallers grupals participatius les alumnes s’aproximen a altres aspectes més competencials i laborals. Aquesta activitat té una durada de 6 setmanes i es realitza en grups de 10-12 persones.

Un els aspectes que destaquen des de l’entitat és la connexió molt forta entre les participants, on s’ha creat un bon clima de treball i vincles positius que els ha permès ampliar la seva xarxa social. S’ha observat una evolució de totes les alumnes tant en la comprensió i expressió del català com a nivell d’autoconeixement, autoestima i autoconfiança que els ha ajudat en la seva formació i creixement personal.

Aquest curs és una de les accions que es desenvolupen dins del departament d’orientació laboral de Càritas, cofinançat pel POISES-Programa Operatiu d’Inclusió social i econòmica social 2020-2023.