Entitats amb Cor

El teu compromís es fa fort quan el comparteixes amb els altres.

Sigues part de la solució contra la pobresa.

Les empreses i entitats són essencials en la construcció d’un món més just i solidari.

Et convidem a formar part de les empreses, fundacions, pimes, institucions religioses i altres institucions públiques i privades que, a través de la seva activitat, milloren les condicions de vida de les persones més desfavorides, promouen un model econòmic més just per a tohom i més respectuós amb els recursos naturals.

Tu tries com vols col·laborar

Fes una donació econòmica

La teva solidaritat representa el compromís amb els altres i la satisfacció de contribuir a millorar la vida de moltes persones. Pots col·laborar en diferents causes:

DONAR

Dona el teu temps i el teu coneixement

Posa a disposició de Càritas l’experiència i el coneixement dels professionals que treballen en la teva empresa.

Ens ajudaràs a enfortir la nostra gestió i oferir un millor acompanyament a les persones que pateixen les conseqüències de la pobresa i l’exclusió.

Multiplica la teva solidaritat

Mobilitza la solidaritat dels teus grups d’interès (empleats, clients, proveïdors, col·laboradors …), difonent els nostres programes d’acció social i campanyes de captació i sensibilització a través de les eines de comunicació de la teva empresa.

Descobreix com els plans d’empleats són una de les vies més efectives de canalitzar aquesta solidaritat i aconseguir un major impacte per la teva empresa en termes de rendibilitat social.
Més informació sobre aquest text d’origen.

Coneix els nostres productes i serveis solidaris

També pots contractar serveis de les nostres empreses d’inserció (missatgeria, impressió, neteja, …), així com regalar productes solidaris i de Comerç Just.

Si estàs interessat, pots contactar amb nosaltres per donar-te més informació.

Contacta amb nosaltres

Si vols més informació sobre
com pots col·laborar,

o tens altres propostes de col·laboració,
truca’ns al 93 886 04 83 o envia’ns el formulari adjunt,
i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Formulari de contacte

* Campos obligatorios

Beneficis fiscals

La teva solidaritat té ara més valor econòmic.

Els donatius que facis desgravaran en l’impost de societats.

35% en donacions en general

“Si dones 1.000€ i has col·laborat amb la mateixa quantitat durant tres anys consecutius*,  desgravaries 400€.”

40% si has donat més de tres anys consecutius*

* El concepte de fidelitat implica haver donat a la mateixa entitat durant tres anys consecutius, a més de l’exercici fiscal en curs, imports iguals o creixents any rere any.

Preguntes freqüents

Com sé on van els meus diners?

Càritas es compromet a respectar en tot moment la voluntat del donant, i a enviar a l’empresa els corresponents informes.

Recollim entre els nostres valors el bon govern i la transparència, elaborant normes i procediments interns per a la millora de la nostra gestió. Així mateix, ens sotmetem a auditories externes amb caràcter triennal, d’acord amb els indicadors de Transparència i Bon Govern de la Coordinadora d’ONGD Espanya, a la qual pertanyem.

Quins drets tinc com a donant de Càritas?

Segons la llei 49/2002, les empreses donants tenen dret a sol·licitar el seu certificat de desgravació fiscal, per la qual cosa hauran de proporcionar a Càritas les dades de la seva empresa: nom fiscal, CIF, persona de contacte, email i adreça postal.

Per què he de facilitar les meves dades a Càritas?

D’una banda, és important que ens faciliti les teves dades perquè pugui accedir al seu dret a desgravar en la declaració de la renda (75% per als primers 150 € donats en el conjunt de les seves donatius com a contribuent i fins a un 35% en funció de la recurrència de les seves donacions).

Per una altra, Càritas Espanyola és subjecte obligat en matèria de prevenció de blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme tal com estableix la Llei 10/2010 de 28 d’abril. Això implica la necessitat d’identificar formalment a les persones que realitzin donacions per import igual o superior als 100 €.

Quins principis inspiren la col·laboració de Càritas amb les empreses i institucions?

Càritas compta amb un ideari que recull els principis i criteris ètics per a la relació amb empreses i institucions.

El comitè ètic de relació amb empreses i institucions vetlla pel compliment d’aquests principis.

Ells ja són Entitats amb Cor

Ramón Molinas Foundation

Ramon Molinas Foundation va rebre la placa “Som una Fundació amb Cor” en reconeixement a la seva fidelitat cap a Càritas, traduïda en les generoses donacions que fa en diferents projectes des de l’any 2013.

Fundación privada Grup Qualitat

S’ha lliurat la placa “Som una Fundació amb Cor” a la Presidenta de la Fundació Privada Grup Qualitat com a reconeixement de la seva generosa i continuada aportació econòmica anual al Servei de Mediació a Habitatge de Càritas.

Supermercats Keisy

La cadena col·labora amb recollides d’aliments per a la parròquia de Sant Josep Oriol. Compten amb un equip de 22 voluntaris, amb l’euro solidari de les nòmines dels seus treballadors i han implementat la targeta Barcelona Solidària, que permetrà a les persones ateses per Càritas comprar als centres, amb un descompte especial.