Noticia29/04/2024

Càritas Diocesana de Vic ha celebrat la primera trobada de voluntariat jove

La trobada es va celebrar a la ciutat de Manresa

El dissabte 27 d’abril va celebrar-se la primera trobada de voluntariat jove de Càritas Diocesana de Vic. La jornada, que va fer-se a la ciutat de Manresa, va comptar amb voluntaris dels diversos arxiprestats que conformen la diòcesi de Vic.

La trobada va arrencar al matí, amb els voluntaris assistents presentant-se personalment i compartint les motivacions que els han empès a voler formar part de l’entitat. Més endavant, a través d’una connexió per videotrucada, els voluntaris van poder conèixer el testimoni del voluntariat jove que s’està realitzant a la Càritas Diocesana de Jaén. Les explicacions van ser inspiradores i una guia per poder-se aplicar al nostre territori diocesà. Una altra de les qüestions que es van debatre durant el matí va ser la importància de fer accions de sensibilització a les escoles i les universitats.

Després d’una pausa per dinar i passejar pel nucli antic de Manresa, la sessió de la tarda va consistir en treballar l’organització del voluntariat jove diocesà, fent especial esment a temes com la denúncia social, la sensibilització i la creació d’un calendari mensual per fixar accions concretes.

En definitiva, la primera trobada de voluntariat jove va ser de gran profit: va servir per enfortir els vincles entre voluntaris i per establir una estratègia coordinada i eficaç.