Noticia15/04/2024

Càritas Parroquial de Taradell obre camí a l’esperança

Es fan accions d’acollida i acompanyament, integració social i igualtat d’oportunitats per a nois i noies, distribució d’aliments i rober

Càritas Parroquial de Taradell, entitat de l’Església catòlica que combat la pobresa i l’exclusió social, compta amb un equip format per 12 persones voluntàries que tenen com a missió acollir i acompanyar les persones participants, diagnosticar les causes que generen injustícia i treballar per a la igualtat d’oportunitats. La Càritas taradellenca duu a terme diverses accions que influeixen positivament en la cohesió del poble, tal i com es manifesta en les dades del passat 2023: el projecte d’acollida i acompanyament social va comptar amb 20 participants, es van facilitar aliments a 108 ciutadans i el servei de rober va arribar a 200 habitants del poble.

Una de les accions més destacades de Càritas Parroquial de Taradell és el projecte “Aprèn i juga”, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Taradell i la Mancomunitat la Plana, i pretén apropar i facilitar l’accés a les activitats de lleure extraescolar i d’estiu a nois i noies de 6 a 16 anys que, per motius socioeconòmics, tenen dificultats per accedir-hi. 25 noies i 30 nois van ser becats per participar en aquest programa.

Carles Deniel, director de Càritas Parroquial de Taradell, considera que “les persones són el més important. I les persones que més ens necessiten estaran sempre al centre de les nostres accions”.