Noticia18/03/2024

Persones voluntàries i personal contractat de la diòcesi de Vic es troben en una jornada de formació

La trobada ha servit per intercanviar impressions i aprofundir en el sentiment de fer comunitat

El divendres 15 de març es va celebrar la jornada de formació diocesana “Acompanyar la nostra comunitat per caminar junts i juntes”. L’acte, celebrat a la Casa d’Espiritualitat Claret de la ciutat de Vic, va tenir com a formador a Jaume Casassas, responsable de voluntariat de Càritas Diocesana de Barcelona, i va comptar amb la presència d’una vuitantena d’assistents, comptant persones voluntàries i personal contractat per Càritas Diocesana de Vic.

La jornada de formació va servir per posar idees en comú entre els participants, aprofundint en la sentiment de pertinença en la comunitat, i també per reflexionar sobre el model d’organització, destacant els punts positius i també els marges de millora en coordinació entre els voluntaris de l’entitat i el personal tècnic contractat.

Dels diversos temes que es van debatre, els assistents van apostar per buscar mecanismes de millora en la formació, tant per a persones voluntàries com per a personal contractat, millorar la difusió per visibilitzar les accions de Càritas i intentar reduir les barreres burocràtiques que alenteixen els processos.